نام گناهانتان را عوض نکنید!
 
برگ های سپید دفتر من
درباره وبلاگ


خدا جان سلام! من گاهی یادم می رود به خاطر همه ی چیزهایی که به من دادی از تو تشکر کنم. امروز بیست دفعه می گویم:"متشکرم". قبول؟
آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 1 خرداد 1390برچسب:, :: 23:40 ::  نويسنده : فهیمه

خيلي ساده! با عوض كردن نام گناه، با نسبي كردنش. مثال مي خواهيد؟ مثال هايش در زندگي روزمره كم نيستند. مثلاً تا به حال براي شما پيش آمده كه فيلمي روي اكران را در بازار آزاد از دستفروش بخريد يا سي دي برنامه اي را كه روي آن نوشته شده استحق كپي كردن نداريد، كپي كنيد؟ اين يعني دزدي، اما ما به معناي آن بي تفاوتيم و در عوض نامش را تغيير مي دهيم تا وجدانمان آرام بگيرد، ما مي توانيم نام اين عمل را بگذاريم شريك شدن در يك محصول فرهنگي با خرج كمتر يا شايد چيزي شبيه اين.

مثال ديگر مي خواهيد؟ تا به حال برايتان پيش آمده در شرايطي خاص دروغ بگوييد؟ اصلاً شما چند بار در روز دروغ مي گوييد؟ دين به ما آموخته دروغ كليد همهُ گناهان است، اما ما به استفاده از اين كليد اعتراف نمي كنيم و در عوض يك برچسب مصلحتي روي آن مي چسبانيم و منظورما اين است كه هدفمان از انجام يكي از بزرگترين گناهان، عملي ثواب بوده است! گاهي هم با ترازويي كه معلوم نيست از كجا به دستمان رسيده، بزرگي و كوچكي گناهانمان را مي سنجيم و خودمان را قانع مي كنيم كه مثلاً فلان دروغم خيلي بزرگ نبوده است يا آنقدر كوچك بوده كه اصلاً گناه محسوب نمي شود و در اين شرايط سعي مي كنيم يادمان برود كه تعيين كوچكي و بزرگي گناهان در حيطهُ اختيارات ما نيست. ما در امانت خيانت مي كنيم و نامش را مي گذاريم يك ناخنك كوچك، عهدشكني مي كنيم و نامش را مي گذاريم تغيير برنامه به دليل تغيير شرايط، قانون شكني مي كنيم و اسمش را مي گذاريم زرنگي، حق ديگران را پايمال مي كنيم و مي گوييم يك استثنا بود. در شرايط خاص ديگران را فريب مي دهيم و طي كردن راه ميانبر مي ناميمش، ما...، ما آدم ها... موجوداتي هستيم عجيب كه نه تنها راه هاي فريفتن ديگران را آموخته ايم، بلكه خودمان را هم به بهترين وجه فريب مي دهيم، شايد به اين دليل كه آن پيامبر دروني، وقتي عملي نادرست را مرتكب مي شويم بي تاب مي شود، شايد به اين دليل كه بارها و بارها صدايمان مي كند، نهيب مي زند و از ما مي خواهد برگرديم، اما كاش يادمان نرود اين خشت هاي كج نرسيده به ثريا فرو مي ريزند.

 


نظرات شما عزیزان:

نسيبه
ساعت11:13---7 تير 1390
زيبا بود و تلنگري بود براي ما آدمها كه هميشه و در تمام طول تاريخ غافل بوديم و هستيم......

ر.ر.گ
ساعت11:41---1 تير 1390
راست میگی ! ما نباید سی دی ها رو غیر قانونی بخریم ولی اونا هم حق ندارن قیمت سی دی هاشون رو که درجه کیفیتشون هم ج هست رو دوبله به ما بفروشن!

مجتبی
ساعت3:16---8 خرداد 1390
با من قهری فهیمه. تو اولین نفری بودی که تو بلاگم نظر گذاشتی.تو همیشه نظراتی گذاشتی که برام جزو اولین ها بودن. یکیش همون نظرت در مورد مطلب پایستگی.تو هم استانی من هم هستی بخاطر همه ی اینا من به شدت دوست دارم. و برام احترام زیادی داری. نکنه ازم برنجی؟بهم بگو ها

nina
ساعت11:13---7 خرداد 1390

salam fahimeWw joOoN ~
bazaM mr30oO...
linket kardam mehraboN ~
mano be esme
قبر افکاراتم
link kon
maMnoOoooooN ....


عرفان
ساعت0:54---5 خرداد 1390
خیلی زیبا و لطیف بود
اهدناالصراط المستقیم
آپم
قدم رنجه فرمایید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 651
بازدید کل : 7282
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 101
تعداد آنلاین : 1


ابزار وب